Ford Fiesta може би се завръща, но коренно различна

Много е вероятно Ford да предложи достъпен електромобил, базиран на VW ID.2, тъй като партньорството с VW се счита за успешно

Ford Fiesta ST

, Ford

Ford Fiesta ST

Н яма и две години, откакто Ford Fiesta беше безцеремонно пенсиониран, а вече се прокрадват идеи за завръщането му. Но сега Fiesta вероятно ще изглежда много различно. Вместо традиционния двигател с вътрешно горене, новият модел вероятно ще се завърне като електромобил, маст от разрастващото се сътрудничество на Ford с Volkswagen, партньорство, което вече даде електрицеските Explorer и Capri, базирани на платформите на VW.

Ръководителят на продажбите и маркетинга на VW, Мартин Сандер, казва, че сътрудничеството с Ford в областта на електромобилите вече се е доказало като „много, много, много успешно“ и е отворен за споделяне на технологии по подобен начин в бъдеще.

Сандър е работил преди във Ford в Европа и тъй като Explorer EV и Capri използват същата платформа като VW ID.4 и ID.5, Ford би могъл да разработи нови електрически автомобили със същата MEB Entry архитектура като ID.1 и ID.2. От Ford няма коментар по темата за евентуалното завръщане на Fiesta като EV, но Auto Express предполага, че подобен проект е възможен.

Ford казва, че е „уверен в способността си да се конкурира в правилните сегменти“, така че ако види потенциал с електрически хечбек, може би е разумно да го осъществи. Като се има предвид цифрите, ID.2 може да бъде почти идеален план за нова Fiesta. Концепцията ID.2all е само с 18 мм по-дълга от досегашната Fiesta и споделя същата петвратна конфигурация.

Разбира се, Ford ще трябва да убеди VW да им позволи да използват нейната платформа, макар че това би било нож с две остриета за VW, защото Fiesta би откраднала от клиентите за ID.2. От друга страна, ако нова Fiesta се продава на пазари, където ID.2 няма да се продава, това би премахнало заплахата от кражба на клиенти.

Междувременно Ford не чака решението на VW. Говори се, че екип от експерти в компанията работи върху нов бюджетен електромобил, насочен директно към нововъзникващи конкуренти като BYD. Цената на този предстоящ модел може да започне от около $25 000 и може да залага на LFP батерия, който предлага предимства по отношение на разходите и подобрена издръжливост в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии.

Източник на статията: carscoops.com

Ford Fiesta Ford